Entry About Islam Friends Affiliate Tutorial
Kawaii Teddy
  • ~Assalamualaikum and


    In sya Allah I will follow you back

owner

The boss

Archive

My Blog Post




My Cbox

Recommended

credits
10:43 | 0 Teddy(s)
~Ummi Insan Terbaik dalam Hidupku



Orang kata aku lahir dari perut ibu,



Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
Bila ke-seorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu

Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!
Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
Bila menangis, orang pertama yang datang kepada-ku ..ibu
Bila nak bermanja… aku dekati ibu
Bila nak bergesel… aku duduk sebelah ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu

Bila nakal, yang memarahi aku… ibu
Bila merajuk… yang memujukku cuma..ibu
Bila melakukan kesalahan…
yang paling cepat
marah..ibu
Bila takut… yang tenangkan aku.. ibu
Bila nak peluk… yang aku suka peluk..ibu



Aku selalu teringatkan ..Ibu
Bila sedih, aku mesti telifon… Ibu
Bila seronok… orang pertama aku nak beritahu… Ibu
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. “ibuuuuuuuuuuuuu! “
Bila sakit, orang paling risau akan aku adalah ..Ibu
Bila nak exam, orang paling sibuk juga Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila aku ada masalah, Org yang paling risau.. Ibu
Yang selalu masak-kan makanan kegemaranku. . Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
Yang selalu berleter pada aku.. Ibu
Yang selalu puji aku juga Ibu
Yang selalu nasihat aku pun Ibu


Bila sambut hari ibu…

aku cuma dapat ucapkan " Selamat Hari Ibu.."


Selalu… Ibu ingat  pada-ku
Tetapi kadang-kadang kita
yang lupa akan jasa mereka




#Just share a story


Dulu Ummi kata: “Kalau kamu sudah habis belajar nanti dan berkerja, bolehla kamu kirim wang untuk ummi... ummi  bukan minta banyak pun, lima puluh ringgit sebulan pun  cukuplah untuk buat bayar bil telefon..”.

Berderai air mataku. Hari ini kalau ummi mahu lima ratus  sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan untuk ummi,
tetapi ummi selalu berkata:
"sungguhpun ummi tak perlukan duit sebanyak itu kerana ummi sudah cukup dengan apa yang ummi ada."
 

Betapa sayangnya ibu terhadap kita. Tidak dapatku balas jasa mereka walaupun dengan sejumlah wang
Ingatlah Pengorbanan Insan yang telah melahirkan anda ke Dunia, kerana hanya dialah Insan yg akan selamanye menyayangi anda tanpa jemu & mengasihi anda dgn seikhlas hati-nya, yg ada dalam jiwa-nya hanyalah utk melihat anda bahagia & gembira utk setiap detik kehidupan anda….


~Sesungguhnya Aku tersangatlah sayang terhadap Ummi~ 
Peringatan Untuk Semua

Walau apa pun sekali yang

berlaku di antara anda dan ibu anda,

jangan la anda cuba menderhaka kepadanya,

0 Comments:


Post a Comment


Template Re-Edited by Kawaii Teddy. All Rights Reserved © 2013.
Photobucket